Chiny to globalny gigant handlowy, a ich porty są kluczowymi węzłami w światowym łańcuchu logistycznym morskim. Każdy port jest unikalny i ma swoje cechy, które określają jego rolę w globalnym krajobrazie gospodarczym.
Opowiadamy o największych i najważniejszych chińskich portach, które odgrywają kluczową rolę w handlu światowym i wpływają na to, jak odbywa się dostawa towarów z Chin drogą morską.
Port w Szanghaju — najbardziej obciążony port na świecie
Port w Szanghaju to nie tylko duży port, to gigant w świecie morskich portów. Jest to najbardziej obciążony port na świecie, a jego wydajność i wolumen obsługi kontenerów są imponujące. Posiada największą strefę terminali kontenerowych, gdzie rocznie obsługuje się miliony kontenerów.
Ale co sprawia, że jest on tak wyjątkowy i wyróżnia się spośród innych portów w Chinach? Przede wszystkim Port Szanghajski ma korzystne położenie geograficzne na wybrzeżu Morza Wschodniochińskiego, co czyni go kluczowym węzłem w handlu morskim między Azją a innymi kontynentami. Ponadto port w Szanghaju jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie do efektywnego zarządzania ogromnym przepływem towarów.
Kolejną unikalną cechą jest jego zdolność do obsługi niezwykle dużych statków, tzw. "mega-kontenerowców", które mogą przewozić dziesiątki tysięcy kontenerów w jednej podróży. Ta cecha sprawia, że Port Szanghajski jest nie tylko najbardziej obciążonym, ale także jednym z najbardziej efektywnych węzłów portowych na świecie.
Dzięki swojemu strategicznemu położeniu nad Morzem Wschodniochińskim i bliskości do Zatoki Hangzhou, Port Szanghaju stał się kluczowym węzłem dla morskich przewozów. Łączy nie tylko północne i południowe wody oraz duże porty Chin, ale także obsługuje rozwinięte gospodarczo wewnętrzne regiony prowincji Anhui, Jiangsu, Zhejiang i Henan.
W ciągu lat największy port w Chinach wykazał niezwykły wzrost. W 2015 roku przepływ towarów wyniósł 646,5 miliona ton, a liczba obsłużonych jednostek kontenerowych (TEU) osiągnęła 36,5 miliona dzięki ciągłemu rozszerzaniu i modernizacji istniejących terminali oraz budowie nowych.
Port w Hongkongu - drugi co do wielkości port w kraju
Port w Hongkongu, który kiedyś miał status "największego portu w Chinach", obecnie zajmuje drugie miejsce. Port nadal imponuje swoją aktywnością i historycznym znaczeniem, pozostając kluczowym graczem na szlaku morskim.
Codziennie przez ten port przepływa ogromna liczba kontenerowców, przewożących towary różnych kategorii. Jedną z cech charakterystycznych portu w Hongkongu jest jego wysoka przepustowość, która wynosi 456 tysięcy statków rocznie.
Ponadto port jest wyposażony w nowoczesne technologie, które pozwalają na maksymalnie efektywne i minimalnie opóźnione przetwarzanie ładunków. Wykorzystywane są tutaj zaawansowane systemy do optymalizacji ruchu statków i załadunku, aby znacząco skrócić czas przetwarzania ładunku i poprawić ogólną wydajność.
Port Szenczen (Shenzhen) - drugi pod względem obłożenia port
Port Szenczen jest znany ze swojej nowoczesnej infrastruktury i strategicznego położenia. Przez ten port przechodzi ogromna ilość towarów eksportowanych i importowanych, co czyni go jednym z najbardziej obłożonych portów na świecie.
Szenczen wyróżnia się swoim zaawansowanym systemem zarządzania przepływem towarów, zdolnością do obsługi ogromnej ilości kontenerów i oczywiście swoim strategicznym położeniem w południowych Chinach.
Obsługuje około 200 tras żeglugowych, łącząc około 300 portów w ponad 100 krajach. Port posiada ponad 140 miejsc do postoju i może jednocześnie obsłużyć dziesiątki dużych kontenerowców.
Port Ningbo — alternatywa dla Szenczenu
Potrzebujesz alternatywy dla Szenczenu? Port Ningbo może być taką właśnie opcją. Dzięki swoim konkurencyjnym usługom i udogodnieniom zyskuje on szybko popularność wśród morskich przewozów.
Ningbo to nowoczesny wielofunkcyjny głębokowodny port, składający się z portów wewnętrznych, ujściowych i przybrzeżnych. Ogółem port liczy 191 nabrzeży, w tym 39 głębokowodnych nabrzeży dla statków o tonażu 10 000 ton i więcej. Do większych nabrzeży należą terminal dla ropy naftowej o tonażu 250 000 ton oraz nabrzeże do załadunku rudy o tonażu ponad 200 000 ton.
Port ten jest ważnym węzłem logistycznym z Chinami kontynentalnymi, co czyni go doskonałą alternatywą dla portu Szenczen.
Port Ningbo-Zhoushan łączy Chiny z krajami na całym świecie, łącząc duże porty w Chinach z ponad 90 krajami i regionami. Jego kluczową rolą jest w Jedwabnym Szlaku XXI wieku, który sięga od chińskiego wybrzeża do Singapuru, przez południowy skraj Indii do Mombasy, a następnie przez Morze Czerwone przez Kanał Sueski do Morza Śródziemnego, a dalej do górnego Adriatyku do Triestu we Włoszech z jego połączeniami z Europą Środkową i Morzem Północnym.
Port Guangzhou - największy port Południowych Chin
Port Guangzhou, położony nad rzeką Zhujiang, jest największym na południu Chin. Znany jest z ogromnej przepustowości i nowoczesnych terminali, które mogą obsługiwać największe kontenerowce.
Co jednak czyni, że port jest tak wyjątkowy? Po pierwsze, jego skala. Port Guangzhou jest czwartym pod względem wielkości portem kontenerowym na świecie. Po drugie, jego strategiczne położenie u ujścia Rzeki Perłowej czyni go kluczowym węzłem transportowym dla całych Południowych Chin.
Historycznie port ten miał duże znaczenie już od czasów dynastii Qin i Han, gdy służył jako główny port dla handlu zagranicznego. A dziś jest to nowoczesny port na południu Chin, z zaawansowanymi technologiami i infrastrukturą. Port posiada 4600 miejsc do cumowania i 2359 kotwicowisk. Obsługuje 131 międzynarodowych tras kontenerowych.
Port Qingdao - nowoczesny port przemysłowy
Port Qingdao, ze swoimi zaawansowanymi technologiami i infrastrukturą, jest jednym z najnowocześniejszych portów przemysłowych na świecie. Duże wolumeny eksportu i importu, przechodzące przez ten port, sprawiają, że jest on kluczowy dla międzynarodowego handlu.
Port jest wyposażony w nowoczesne technologie i może obsługiwać ogromne ilości ładunków. Znany jest także z efektywności i szybkości obsługi statków. Ale to, co czyni Qingdao wyjątkowym, to jego strategiczne położenie w prowincji Shandong i status portu głębokowodnego, co pozwala na przyjmowanie największych statków morskich z całego świata.
Qingdao słynie z możliwości obsługi ogromnej różnorodności ładunków, w tym kontenerów, ładunków masowych, płynnych i innych. Port jest również wyposażony w najnowocześniejsze systemy logistyczne i automatyzacji, co sprawia, że proces przeładunku jest bardziej efektywny i szybki.
W rezultacie port Qingdao stał się ważnym węzłem transportowym nie tylko dla Chin, ale także dla całego regionu Azji i Pacyfiku.
Z jakich portów organizujemy dostawy?
Wysyłamy kontenery z portów Ningbo i Szenczen, zapewniając szybkość i bezpieczeństwo każdej przesyłki. Jeśli potrzebna jest dostawa z innych portów, prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółowych informacji - współpracujemy z partnerami na terenie całych Chin.
M3Cargo zapewnia niezawodną i efektywną dostawę towarów, oferując kompleksowe usługi logistyczne, w tym multimodalne przewozy, magazynowanie w Chinach oraz obsługę celno-skarbową.
Nasza firma działa kompleksowo, a naszym głównym atutem jest obsługa celna, obejmująca uregulowanie wszystkich podatków i opłat. Osobisty menedżer każdego naszego klienta zawsze jest gotowy odpowiedzieć na wszelkie pytania i pomóc w obliczeniu kosztów dostawy oraz opłat celnych.
Wystarczy wybrać potrzebny towar, a my pozbędziemy cię wszelkich zmartwień związanych z dostawą i odprawą celną w Chinach.