M3Cargo
menu
+48 734 457 703 Transport z Chin do Polski drogą morską
m3Cargo - Отследить груз
m3Cargo - Poradnik na początek Poradnik na początek

Towary z Chin. Marka czy sprzedaż już istniejącej. Za i przeciw

826

Obecnie w sektorze handlowym pojawia się coraz więcej polskich marek. Zarówno produkcji polskiej jak i produkowanej pod własną marką w Chinach. Jest to trend globalny. Marek jest teraz więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak nie dla każdej firmy (i nie na każdym etapie rozwoju) tworzenie znaku towarowego dla konkretnych produktów jest odpowiednie.

Bardzo często polscy przedsiębiorcy zajmują się szeroką gamą towarów, sprzedając je pod marką chińskiego producenta. Wtedy czasami stworzenie własnej marki, która będzie dostosowana do rodzimego rynku Polski i jednocześnie będzie odzwierciedlać wartości samego przedsiębiorcy, wydaje się atrakcyjną perspektywą. Ale ten krok nie zawsze prowadzi do zwiększenia sprzedaży i zwiększenia zysków.

Dlatego właściwym będzie rozważenie zalet i wad obu podejść.

Marka własna: zalety

Kiedy kupujesz produkty od producenta, a następnie umieszczasz na nich swoje logo, oznacza to, że masz własną markę. Prowadzenie biznesu w ten sposób może obniżyć jednostkowy koszt produkcji i doprowadzić do wzrostu zysku, gdyż producent wyeliminuje marżę swojej marki.Kolejną zaletą jest możliwość samodzielnego określenia jakości i właściwości produktów. Dzięki kompetentnemu podejściu możesz uzyskać wyjątkowy towar o wymaganej jakości. A jeśli szukasz przewagi nad konkurencją, stworzenie produktu pod własną marką jest jednym z najprostszych sposobów, aby to zrobić. Może nie najłatwiejszym, ale prostym. I jeśli wszystko pójdzie dobrze, będziesz mógł lub mogła stworzyć i rozwijać silną bazę klientów. Kiedy ludziom podoba się produkt, płacą za niego nie tylko pieniędzmi, ale także wiernością. A jeśli stworzysz produkt o naprawdę wysokiej jakości, który spodoba się konsumentowi, kupujący będzie wierny do Twojej marki. Otwiera to drogę do sieci handlowych i platform sprzedażowych takich jak Allegro.

Własna marka: wady.

"Potrzeba 20 lat, by zbudować swoją reputację, i zaledwie 5 minut, by ją zniszczyć” – powiedział Warren Buffett. Stworzenie marki, która będzie współgrała z potrzebami konsumentów, wymaga dużo czasu i wysiłku. A jeśli zdarzy się, że Twoje logo nie będzie „przypadnie do gustu” konsumentowi, opakowanie nie będzie wygodne i piękne, a produkt będzie miał wady – to Twój koniec. A raczej reputacji Twojej marki, ponieważ nie będzie łatwo jej przywrócić.

I w tej kwestii Twój sukces zależy od producenta. Musisz mieć pewność, że gdzieś w odległych Chinach, w jednej z fabryk w bezkresnych strefach przemysłowych wiedzą dokładnie, czego potrzebujesz. Producent musi Cię dobrze zrozumieć.

A bez tego wzajemnego zrozumienia i zaufania do producenta istnieje duża ryzyko, że Twój towar nie odniesie sukcesu.

Sprzedaż istniejących marek: zalety

Sprzedaż towarów posiadających własną markę ma swoje zalety. Towar taki został już „przetestowany” przez konsumenta. Słyszeli o nich i widzieli je już wcześniej. Nakręcono o nich wideorecenzje, w Internecie napisano opinie. I dlatego kupujący chętniej wybierze coś znajomego, a jeśli zdecydujesz się na poszerzenie gamy oferowanych artykułów, łatwiej będzie Ci to zrobić mając silne wsparcie - towar lub towary, które dobrze się sprzedają.

Im silniejsza marka, tym większym zaufaniem cieszy się wśród konsumentów. Istotny jest następujący fakt. Na przykład, towary danej marki nie są w Polsce znane, ale z powodzeniem sprzedawane są w innym kraju. Produkty te mają już pewną reputację w siec, m.in. referencje, opinie na YouTube itp. Taka marka będzie się sprzedawać lepiej niż zupełnie nieznana.

Sprzedaż istniejących marek: wady

Ryzyko. Przede wszystkim istnieje ryzyko, że marka popsuje swoją reputację. Wadliwy towar, nieudane eksperymenty z jakością produktu, opakowaniem. A odpowiedzialność za ten błąd spadnie przede wszystkim na Twoją firmę i jej reputację. W końcu jesteś odpowiedzialny za to, co sprzedajesz swoim klientom.

Należy też pamiętać, że otoczenie jest dynamiczne. Gusta konsumentów, zasady konsumpcji produktów, trendy pojawiają się i znikają. A może się zdarzyć, że marka, którą sprzedajesz, nie będzie w stanie się dostosować. Stanie się po prostu przestarzała, nikomu nie będzie potrzebna. Z tego powodu Twoja firma może po prostu przestać istnieć.

Nie zapominaj również, że sprzedaż towarów pod cudzą marką zawsze wiąże się z ryzykiem konkurencji. Być może nie jesteś jedyną firmą sprzedającą te towary. Będziesz musiał(-a) albo dołożyć wszelkich starań, aby zabezpieczyć umowy na wyłączność z dostawcą, albo uważnie obserwować, co dzieje się z cenami konkurentów.

Który z tych sposobów wybrać, jest trudną decyzją. Najprawdopodobniej wszystko ułoży się tak, że zaczniesz od czegoś, a następnie stopniowo dostosujesz się do rynku.

Aby stworzyć swoją markę i sprzedawać pod nią towary, trzeba bardzo dobrze “rozgryźć” rynek, umieć sprzedawać i wiedzieć, czego chce końcowy użytkownik. Potrzebujesz zapału, rezerwy pieniędzy i chęci spróbowania. Dlatego nierzadko przedsiębiorcy zaczynają od odsprzedaży znanych marek, zbierają doświadczenie i siłę, a następnie tworzą własne marki. Biorą tym samym odpowiedzialność za reputację marki, ale jednocześnie otwierają nowe możliwości rozwoju.

Ale jednocześnie nie koniecznie musisz stosować tylko jedną ze strategii. Najlepszym sposobem jest sposób hybrydowy, gdy w równym stopniu będziesz promować towary pod swoją marką, a jednocześnie sprzedawać inne towary.

I niezależnie od tego, co wybierzesz – zawsze jesteśmy gotowi ci pomóc. Skontaktuj się z nami w sprawie wysyłki z Chin. W końcu bez względu na to, jak wspaniałe są Twoje produkty, muszą one i tak trafić na półki magazynów i sklepów.


Комментарии

Еще нет комментариев, но Вы можете оставить первый

Оставить комментарий