Jak nie stracić pieniędzy, jeśli po transporcie ładunek okaże się uszkodzony
Piotr, właściciel sklepu z artykułami dla dzieci, zamówił partię zestawów do malowania od swojego dostawcy i skontaktował się z serwisem M3Cargo w celu organizacji dostawy i odprawy celnej.
Klient nie uznał za konieczne sprawdzenia ładunku, więc menadżerowie tego nie zrobili i po prostu dostarczyli mu towar. Po dostawie okazało się, że część ładunku została uszkodzona. M3Cargo podzielił się stratami z klientem, zwracając 50% wartości uszkodzonego ładunku.
Piotr jest właścicielem sklepu z artykułami papierniczymi działającego stacjonarnie. Od dawna współpracuje chińskimi fabrykami, regularnie zaopatrując się w zabawki dla dzieci i artykuły szkolne. Ze względu na sezonowe zapotrzebowanie Piotr zamówił 200 zestawów do malowania dla dzieci.
Klient współpracował ze sprawdzonymi dostawcami i miał pewność co do jakości dostarczanego towaru, dlatego nigdy nie zlecał inspekcji ładunku przed załadunkiem do kontenera i wysyłką drogą morską. M3Cargo wzięła na siebie odpowiedzialność za odprawę celną i dostawę zamówienia z Chin.
Przyjęliśmy przesyłkę w naszym własnym magazynie w Kantonie od chińskiego dostawcy. Na tym etapie ładunek jest sprawdzany całościowo przy zamówieniu usługi „Inspekcja ładunku” lub sprawdzany wybiórczo. W każdym przypadku fotografujemy cały towar przed wysyłką i wysyłamy do klienta do akceptacji.
Po przybyciu na miejsce wszystkie towary przeszły odprawę celną. Cały proces był monitorowany i obsługiwany przez menedżerów М3Cargo, bez konieczności udziału klienta. Procedura odprawy trwała 7 dni.
Po sprawdzeniu towaru przez klienta po przybyciu okazało się, że ładunek przybył częściowo uszkodzony: 50 z 200 paczek zestawów do malowania swoją pierwotną formę. Ponieważ M3Cargo bierze na siebie pełną odpowiedzialność za ładunek od chwili jego otrzymania w Chinach aż do dostarczenia go do swojego magazynu, klient otrzymał 50% odszkodowania. W porozumieniu z klientem została ona wliczona w koszt kolejnej dostawy.
Kiedy M3Cargo odbiera ładunek z magazynu w Chinach, naszym głównym celem jest dostarczenie go w takiej samej formie i stanie, w jakim dotarł do magazynu. Pracownicy magazynu fotografują wygląd ładunku przed wysyłką. Również na życzenie klienta (zwłaszcza jeśli po raz pierwszy współpracuje z Chinami) pracownicy magazynu otwierają jedno z opakowań i sprawdzają jego zawartość. Jeśli ładunek ulegnie uszkodzeniu między momentem jego odebrania w Chinach a dostawą w Polsce, M3Cargo zobowiązuje się do wypłacenia odszkodowania klientowi. Warto jednak zaznaczyć, że jakość opakowania produktu odgrywa istotną rolę w ochronie towaru podczas transportu.
- Klient otrzymał towar na czas i terminowo uzupełnił asortyment sklepu.
- Piotr otrzymał odszkodowanie za część uszkodzonego w trakcie dostawy towaru.

Mały biznes od podstaw: kupić galanterię skórzaną w Chinach i sprzedawać pod własną marką
